AKU SEBATANG PEN

By Geng Jamban
aku sebatang pen..diperbuat dari sebuah kilang terletak di sungai buluh..badan ku cantik bewarna hitam dan berkilat..setelah aku cukup sempurna aku telah dipasarkn di sebuah pasaraya di temeloh..wlaupon aku tak pasti pe nama pasaraya itu..satu hari aku telah di beli oleh seorang lelaki yg tidak berapa kacak...sebelum di beli die melurut2 bdan ku.. setelah berpuas hati lelaki itu terus ke konter bayaran utk mbayar aku..aku sungguh gumbira kerna tidak perlu bersesak2 dgn pen yg len..aku di bawa ke pejabat.. mungkin pejabat ini tmpat lelaki ini bkerja.. aku disimpan di dlm laci dgn cermat..pabila di perlukan...aku diambil dr laci dan di gunakan dgn sepenuhnye..aku bekerja dengan baik..mengeluarkan dakwat yg begitu terang dan mbuatkan tulisan lelaki itu tampak lebih cantik dan kemas.sehinggala pada 1 hari.. dakwatku mula kering dan tersekat2...lelaki itu tlh mbuang aku ke dlm tong sampah..dan dikutip oleh makcik cleaner.aku sungguh sedih kerana terpaksa berpisah dengan lelaki itu.. tiada lagi urutan manja....btl la kate pepatah..habis madu sepah dibuang.ini la nasib sebatang pen...
...TAMAT...
 

2 comments so far.

  1. Yazid Umar June 10, 2008 at 12:12 PM
    Itulah sebabnya belilah pen yang mahal sikit, macam parker ke, Sheaffer ke. Bila madunya dah habis boleh isi semula. ini tak beli pen yang arga sehinggit sebatang, abis madu.. dibuang, kan membazir tu namanya
  2. Unknown June 10, 2008 at 12:28 PM
    beli ikut kemampuan (kene tanye lelaki yg kat temeloh tu)

Something to say?