Hadiah dan Geng Jamban Return 2014

By akusape!
Hmmm...macamana nak mula ye...huhuhuhuuu..terharu aku gak memula bukak hadiah ni..Hadiah dari Sakinah @ kiena dalam panggilan mesra Geng Jamban...Aku jarang eh bukan jarang malah jauh sekali untuk menerima hadiah hehehhehe tapi dalam persahabatan alam maya yang dipanggil "Geng Jamban" aku mula sedar erti persahabatan maya...

 (mari kita flashback) kita bergelak sorang2 depan blog muaturun kemudian ke yahoo messengger kemudian ke sykpe.Kita mula berjumpa dan dari Skype kami mengelarkan group kita "Geng Jamban".Pertemuan pertama di Taman Tasik Titiwangsa memberikan efek yang besar kepada kami kerana dapat berjumpa secara real di depan mata.Karekter mereka sama saja dalam alam maya dan diluar.Malah tidak pernah merasakan yang kami baru berjumpa untuk pertama kali tapi rasa macam dah kawan bepuluh2 tahun hehehehe..Selepas skype..masing-masing membawa hala tuju...ada yang berumah tangga dan ada yang mengejar cita2...tahun demi tahun geng jambam hampir pupus..kita tidak seperti dulu kala berhuha-huha..kita semua sudah bersendirian...dalam hati kecilku berkata mungkin dorang dah besar kot..tak main chating2 ni..mungkin laki mereka marah kot sebab dah ada komitmen.....hmmmmm....maka hari demi hari dan tahun demi tahun beredar begitu saja....adalah kami bertegur dalam FB sambil meninggalkan carutan diruang komen khas untuk Shrill.Tegur -tegur tanya kabar di FB tak sama macam dahulu kala... Whatapps...pebenda whatapps...aku dulu dah ada whatapp...tapi nk ckp ngan sape???adalah group opis tapi bincang keje je 24 jam..what the neraka jahanam....Tetibe 1 malam...aku dikejutkan dgn 1 whatapps datang dari Mia..wow salah sorang geng jamban yang dah lama tidak berhubung...aku pun berchating2..kemudian teringat untuk buat kembali Geng Jamban....jadi aku pon buat geng jamban di whatapps dipanggil "Geng Jamban Return" hehehehehehe..di situ aku add Dazz,Kiena dan Mia...dan dari situ sediki demi sedikit keakraban lama datang kembali sungguhpon kekok untuk memulakan bicara.Geng kami telah bertambah..Geng Jamban sudah hampir ada kesumanya kecuali Lady dan Shrill dan juga Beras..heheehehehe...Puas kita mengajak ledi dan shrill suma berkata tepon tak canggih...jadi mereka terpinggir untuk beberapa bulan.Kemudian shrill pula ada whatpass jadi bila ada shrill macam ada ajinomoto dalam masakan...ada ummpphhh!!!.Shrill ibarat penambah perisa bagi group ni lagi lazat...Shrill walaupon aku selalu maki ko...ko tetap aku rasa nk maki sampai aku abis segala kata makian....hahaahhahahahaa(shrill lu mmg best..gua tak sesia kwn ngan lu...)....Tak lama lepas tu Ladi pon join the poen eh the group....Setiap hari.setiap minit dan setiap jam mesti tgk hp heheehehe...kalo dulu bateri leh tahan 2 hari kini tak dengan adenya geng jamban bateri leh tahan setengahari je....sekali kalo tak bukak whatapp rase macam tak sah hidup hahhhaaha...setiap masa ketawa depan tepon..sampai abang,mak aku dan kawan-kawan aku kate gile ke ape ketawa sorang2...hahahahhhahahhahhahhhaa....biarkan mereka mereka tak tau nikmat alam maya...hhahahahahaah

Kini aku menjalani hidup bangun pagi whatapp..breakfast whatapps,lunch whatapps,dinner whatapps dan suma kerja wat mesti ada whatapps la...Ketika kami suma sedang besidang datanglah seorang(xingat nama pemberi cadangan) memberikan cadangan untuk bertukar2 hadiah..perghhh....macamana...tak penah aku wat...dalam cite tamil adala aku tgk...hehehehehe...Akhirnya suma geng jamban bersetuju sebulat suara..Kina adalah ketua untuk cabutan undi untuk tentukan sapa yang beri hadiah kepada sapa...jadi cabutan pon sudah berlaku...aku....aku dapat nama mia...tapi dalam kepala otak aku yg gondol tak tau nk belikan ape..Tarikh tamat hantar hadiah dan smpai ke penerima haruslah pada 30 Mei 2014 dan kene selpie ngan hadiah...wa...setiap hari aku g klcc tapi tak tau gak nak nk beli ape....Seminggu seblom dateline aku dah dpt hadiah dari kiena...tapi aku tak bukak lagi...aku tunggu...tapi hadiah untuk mia tak dpt lagi...aku pergila klcc mencari adala 4 jam aku bepusing kat tmpt pompuan suma pandang ...hahhhhhaha lantak..tetiba aku nmpk 1 sudut wah ni lawa sepanjang aku pusing2 dalam tmpt sama tu tak nmpk tmpt ni last-last aku baru jumpa..jadi aku pilih mana yang paling mantap dan trus bayar(aku beli hari sabtu),isnin ingat nak post tapi malang nasibku perutku cirit birit..aduhh...rase kempes dan ada 6 pack rasenya hehehehhe...Selasa aku trus datang opis yang tak berapa nk pagi ambik bungkus poslaju dan masukkan dan terus send hehehehee...barulah aku rasa lega dihati pas send hadiah tu....wah...nk beli hadiah bukan senang...phew....290414 lahanat2 trus tak sabo nk selpie hadiah...wah...ada dapat itu dan ada dpt ini..masing2 seronok..tapi aku rasa sedih sbb Mia tak dpt lagi...hehehehehe...Hadiah aku adalah jam tangan Breitling dari kiena...hehehehe kiena aku sgt suka jam tu...jam tu lebih bermakna dari jam yang aku ada skang...aku rasa sebak gak la...rase macam hepi sambil nk memaki shrill pon ada....hehehehheheheh....Jadi itulah cerita perasaan saya dan saya harapkan kita dpt buat lagi upacara tukaran hadiah ini...dimasa akan dtg...

Dibawah adalah gambar yang hadiah-hadiah yang diterima oleh mereka....

 

0 comments so far.

Something to say?